فریبا احمدی اپتومتریست و مدرس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

 

ازطرف دیگر غرب در ذات خود تفوق طلب است، لذا برای برتری فرهنگی سیاسی برجهان و دیگر فرهنگها باید فرهنگ سازی کند .در حال حاضر مهمترین کار غرب  این است که مبانی نظری خود را که محصول ایده ها و اهداف خود است بزبان تصویر ترجمه کند و بزرگترین ویژگی غرب ترجمه معنا به تصویر است. همچنانکه قبلا نیز اشاره شد هالیوود که مرکز فیلمسازی آمریکاست در سال 700 فیلم میسازد و سالانه 15تا 16 میلیارد دلار سود خالص دارد و نزدیک به 78% سینماها و تلویزیونهای جهان از آن تغذیه میشود . لذا ما با یک قدرت و تاثیر و برنامه ریزی عظیمی از طرف غرب روبرو هستیم .اصولا هیچ فیلمی در غرب خنثی و بی هدف ساخته نمیشود. بلکه همه فیلمها هدفمند بوده و ازهمه مهمتر فرهنگسازی میکنند.

 

 بعضی از این فیلم ها با مهدویت در اسلام مرتبطند. متفکرین غرب به آینده جهان و سرنوشت بشریت توجه خاصی دارند و به دلیل داشتن فرهنگ غربی به مسئله((آینده نگری)) گرایش داشته و معتقدند اگر آینده را بشناسیم میتوانیم آنرا به نفع خود تغییر بدهیم و آنرا دوباره بسازیم. این مسئله را به وضوح در فیلم پیشگوئیهای نوستر دامرس نشان میدهند.

 

لذا غرب در فرهنگ خود مدینه فاضله دارد و قصد دارد افکار عمومی دنیا را در هر عقیده مذهبی به سوی آن جلب کند.مدینه فاضله ای که آمریکا وهالیوود برای جهان ترسیم میکنند، جهانی است که در آن فرهنگ غرب فرهنگ جهانی باشد و دین یهود ، دین برتر جهان و صهیونیستها رهبران سیاسی آن باشند. درراه رسیدن به این مهم، بزرگترین مانع خود را اسلام میدانند که به خاطر اعتقاد به مهدویت خطرناکترین دشمن آنها محسوب میشود. زیرا تنها دینی که در آن اعتقاد به آیه « هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لوکره المشرکون » سوره صف /9  مهدویت وجود دارد اسلام است که داعیه رهبری جهائی دنیا  را دارد. لذا به منظور مقابله با این مسئله با جلب افکار عمومی جنگ و برنامه ریزیهای عظیم فرهنگی تلاش میکنند تا مهدویت در اسلام شکست خورده وآمریکا و یهود رهبری جهان را بر عهده بگیرد و  به  حق مسلم خود برسد !

 

 فیلمهای زیادی در خصوص این مسئله شناخته شده است که میتوان به ماتریکس، روز استقلال،آرماگدون، پیشگوئیهای نوستر آدامرس ، محاصره و جنگ ستارگان اشاره کرد ...

 

  اما ... اما برخلاف تصور همه آنها  او می آید، مهدی می آید، اوکه منتقم حقیقی حسین( ع ) است. مهدی (عج) ادامه حسین (ع) است و انتظار ادامه عاشورا ، فرهنگ انتظار برآمده از فرهنگ عاشوراست ،  عاشورا روز حیات و قیام شیعه است و فرج روزبقا و عامل حفظ و استمرار آن .

 

مهدی ( عج ) وارث عاشوراست همچنان که حسین (ع) وارث پیامبران است .

 

انتظار کربلای دیگریست، بوسعت همه جهان و مصاف حق با باطل است در زمانی دیگر با این تفاوت که اینبار حق در ظاهر هم پیروز می شود. انتظار همان کربلاست در وسعت همه زمین در مقطع دیگری از تاریخ .انتظار ثمره کربلاست بدون کربلا انتظار بی معناست. یاران مهدی همه کربلائی اند که در فراز و فرود تاریخ غربال شده اند و عاشورا انتظار برآورده نشده شیعه است ، همچنانکه انتظار عاشورای برآورده شده شیعه است .انتظار و عاشورا دو بال پرواز شیعه است. عاشورایان پیمان خود را به آخر بردند  و مهدویان با کوله بار فرهنگ شهادت چشم انتظارند تا آن عهدی که با خدا و رسول برپاسداری از حرم وحریم ثارالله بسته اند بانجام رسانند.« فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر ومابدلوا تبدیلا » احزاب /23

 

  انتظار ادامه بعثت، غدیر و عاشوراست و مهدی (عج) همان کسی است که باری را که حسین(ع)  در مسیر کوفه در کربلا به زمین گذاشت، به کوفه میرساند. مهدی پرچم افتاده حسین(ع) را برخواهد افراشت و آرمانهای بلند اورا تحقق خواهد بخشید. برای ما دورماندگان از صحنه عاشورا یک راه بیشتر نمانده و آن ثبت نام در کلاس انتظار و درآمدن در خیل منتظران است که حقیقت انتظار همان در خیمه حسین (ع) بودن است. آنانکه در کربلا چکاچک شمشیرها را نچشیدند باید مرارت انتظار را به جان بخرند.

 

 این طالب بدم المقتول بکربلا؟!

 

                         

 

آیات و سور قرانی استفاده شده در مقاله

 

1- سوره حشر /9    و یوثرون علی انفسهم و لو کانوا بهم خصاصه و ایثار میکنند بر نفسهایشان ولو به آن نیاز داشته باشند .

 

2- انسان/9-8 و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما واسیرا ، انما نطعمکم لوجه الله لانرید منکم جزائا و لا شکورا  بردوستی خدا به فقیر واسیر و یتیم طعام می دهند میگویند ما فقط برای رضای خدا به شما طعام میدهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی نمی طلبیم .

 

3- انسان/3  انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا ما او را برا ه هدایت کردیم یا شکرگزارشد ویا ناسپاس

 

4- آل عمران/92 لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون .هرگز به نیکی واقعی نمیرسید مگراینکه آنچه راکه دوست دارید ببخشید.

 

5-توبه/52 قل هل تربصون بنا الا احدی الحسنیین بگو آیا در باره ما جزیکی ازدونیکی را انتظاردارید

 

6- تکویر / اذا الشمس کورت    آنگاه که خورشید درهم پیچیده شود

 

7- انفطار/2   اذا الکواکب انتثرت   آنگاه که ستارگان پراکنده شوند

 

8- الرحمن /41 یعرف المجرمون بسیماهم   مجرمان از چهره هاشان شناخته شوند

 

9- صف /8  یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم .الله متم نوره ولو کره الکافرون.آنان میخواهند نورخدا را با دهان خود خاموش کنند ولی خدا نورخود را کامل کند هرچند کافران خوش نداشته باشند

 

10 مزمل /8  وذکر اسم ربک و تبتل الیه تبتیلا   ونام پرورردگارت را یادکن وتنها دل به او ببند

 

11 مائده /56  فان حزب الله هم الغالبون   بدانید که حزب خداوند پیروز است

 

12- صف / 13 نصرمن الله و فتح قریب . نصرت و یاری از جانب خداوند است و پیروزی نزدیک است

 

13- مجادله /22 الا ان حزب الله هم المفلحون   بدانید که حزب خداوند رستگار است .

 

 

14 صف /9 هوالذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره لمشرکون  اوست کسیکه  فرستاد رسولش را با هدایت و دین حق تا او را بر همه ادیان پیروز گرداند هرچند مشرکان را ناخوش آید .

 

 

15- احزاب /23 من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیهم  فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا . در میان مومنان کسانی هستند که بر سرعهدی که با خدا بسته اند صادقانه ایستادند بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییرو تبدیلی در عهد و پیمان خود ندارند.         

 

 

 

      منابع

 

 قران کریم- سوره های مبارکه :

 

آل عمران /92- مائده/56- توبه/52- احزاب/ 23- الرحمن/41- مجادله/22-صف/13-9-8، -مزمل/8 - انسان 9-8-3  تکویر/1- انفطار/2

 

-وصیتنامه شهید جواد پار از شهدای اردبیل

 

- حماسه حسینی- جلد دوم - شهید مرتضی مطهری تحریفات عاشورا صص167-168-171

 

- علی حقیقتی بر گونه اساطیر- دکتر علی شریعتی

 

- کتاب ظهور حضرت مهدی (عج) از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان.

 

- نشریه  رایحه ظهور - سال سوم- شماره پنجم- مهدویت و سینمای غرب- اردیبهشت 82-ص8

 

- نشریه رایحه ظهور - شماره دوم همه چشم براهند - دی ماه 81  ص10

 

- نشریه  رایحه ظهور  دوره جدید- شماره اول-  از حسین(ع) تا مهدی (عج)

 

-مقاله چگونگی اجرای یادواره ها جشنواره ها و مراسم مجامع و برنامه های تکریم از شهدا و ایثارگران بقلم نویسنده، ارائه شده در فرهنگ هم اندیشی ایثار و شهادت تدوین دبیرخانه ،شورای هماهنگی ونظارت بر امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت- ص4

 

- مقاله گروهها و ارزشها بقلم نویسنده ارائه شده و منتخب در همایش فرهنگی بسیج اساتید و مدرسین ص7-10-11   و همایش روان شناسی جهان معاصر در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل -  دکتر حسن بلخاری

 

- همایش دانشجوئی  پیام پدر- یادواره شهدا - آوینی و شهادت - به کوشش ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه شاهد و بنیاد شهید منطقه 6 تهران ص 96

 

- گزارش گردهمائی و کارگاه تخصصی اساتید مشاور و دبیران ستادهای شاهد و ایثارگرکشور دی ماه 83- مشهد مقدس ص 2-3

 

 

Veterans Affairs                                                                                       

 

www.waiter.persianblog.ir   

 

 

نوشته شده در یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸٦ساعت ٩:۱٠ ‎ق.ظ توسط فریبا احمدی نظرات ()


 Design By : Pichak